Digitaal / geprint clubblad en contributie

Beste leden,

De afgelopen jaren hebben wij op de Algemene Leden Vergadering telkens weer moeten vertellen, dat het clubblad onze grootste kostenpost was. Vooral Post.NL heeft daar heel veel aan bijgedragen. De vragen waren dan ook of we (gedeeltelijk) digitaal konden gaan. Nu zijn er mensen, die graag alles digitaal willen hebben, er zijn mensen, die het niet zo veel uitmaakt en er zijn mensen, die graag een blad op papier willen. En wij hechten veel waarde aan de mening van onze leden.
Het bestuur wil de volgende mogelijkheid voorleggen: leden, die een digitaal blad willen ontvangen, kunnen dit opgeven. Als tegenprestatie voor de besparing in de kosten, zal hun contributie worden verlaagd tot € 25,00. Dit geldt ook voor buitenlandse leden.
Leden, die een papieren blad willen blijven ontvangen, betalen de volle contributie (per 1 januari: € 35,00 voor leden in Nederland, € 45,00 voor leden in het buitenland).
Het gezinslidmaatschap wordt per 1 januari € 17,50. Dit geldt voor alle gezinsleden.

Wij willen dit voorstel voorleggen aan de Algemene Leden Vergadering op 30 maart. Wanneer de vergadering hiermee instemt, dan kan vanaf 1 juli een digitaal blad beschikbaar gesteld worden (het eerste eind augustus). De leden, die hiermee instemmen, krijgen de teveel betaalde (over het tweede halfjaar) contributie terug.

En, wilt u de contributie over 2019 op korte termijn betalen. Uw penningmeester zou dit zeer waarderen.

het bestuur