De Vereniging:

Dit is de officiële site van de Kuvasz Vereniging Nederland, de enige door de Raad van Beheer erkende rasvereniging voor de Kuvasz in Nederland, opgericht op 24-05-1981.

De rasvereniging heeft als doel fokkers en liefhebbers van de Kuvasz nader tot elkaar te brengen. Daarvoor worden er vergaderingen, lezingen en fokkers bijeenkomsten georganiseerd. Fokcombinaties en nesten worden gecontroleerd. Er worden allerlei activiteiten georganiseerd en 6 x per jaar wordt er een clubblad uitgegeven.

De vereniging heeft o.a. de volgende doelstellingen:

Waarom kunt u beter een pup aanschaffen bij een fokker, aangesloten bij een rasverening?

Een fokker is een kynoloog in hart en nieren: hij/zij heeft kennis van en liefde voor de hond(en) en straalt dit ook uit!

Hij/zij draagt er o.a. zorg voor dat de pups:

Bij de pup ontvangt u altijd een Dierenpaspoort en een uitgebreid informatie boekje. Ook krijgt u allerlei andere papieren mee, zoals een kopie van de onderzoeken, een kopie van de stambomen van de ouderdier.

De fokker kan u tevens informeren wat de gezondheidseisen zijn van het ras zijn. Tevens is deze informatie eveneens verkrijgbaar bij de rasvereniging en op de website.

Indien een nest niet conform de regels van de vereniging is gefokt, zal er geen vermelding komen op de website van de rasvereniging

Een rashond dient altijd een FCI stamboom te krijgen die uitgegeven is door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland.

Kortom:
Door een pup aan te schaffen bij een bonafide fokker, heeft u een zekere garantie!
Besef echter wel, dat elke fokker een planning heeft en dus niet continu over pups beschikt!
Dus overweegt u een pup aan te schaffen,  dan dient u er rekening mee te houden, dat er eventueel een wachtlijst kan zijn.... Maar dat is dan zeker de moeite waard!!

(bron foto: Fam. Klaver)

Het bestuur en de commissie leden stellen zich aan U voor:

win.jpg harrie.jpg jet.jpg win.jpg dickkosterfic.jpg
Win Brouwer Harrie van Alebeek Jet van Scheindelen Win Brouwer VACATURE Dick Koster Adrienne Klaver-Schoo
Voorzitter Penningmeester Secretaris webmaster Redactie,Activiteiten Commissie FIC Commissie PR